tisdag 24 juli 2012

Kantarellsök

Idag började vi med kantarellsök med Hera och Denver. Meningen var först att Embla skulle med. Men eftersom Denver är så energisk så känner jag att jag behöver mer en proffs tips och råd till honom på kursen så tränar jag Embla privat sedan. Idag började vi med att försöka få in att svamp betyder godis. Denver var till en början som vanligt överdrivet energisk och hoppade mest. Ja, han var mer i luften än på marken. Efter en liten stund så fick han in det att han skulle stanna medans jag gick iväg 2 meter för att "plantera" svamp. Några gånger och vips! Han fattar vad han ska nosa efter! Det ska vi nu träna på till nästa vecka!

Hera behöver jag väll knappast skriva om. Hon hittar och fattar direkt. Hon började redan nosa efter svampar på riktigt.... Ja hon är en av den bästa sök och spår hund jag haft! Hon hittar och fattar allt! En riktig stjärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar