fredag 2 november 2012

Kryssning m Birka!

Kom hem igår från våran resa med Birka Paradise! Vi åkte i onsdags, tog bilen in till stan, klev på bussen på stationen. Ifrån Jönköping till Nyköping var vi helt ensamma på bussen! När alla de andra kom i Nyköping var bussen fullsatt. Det var väldigt mycket barn med på resan. visste inte att det skulle vara fullsatt på en kryssningsbåt med barn bara för att det är höstlov... Precis innan vi åkte ringde Andreas mamma och meddelade att Leja fått maginfuensa. Det kändes verkligen inte bra eller skysst att åka. Men Andreas tyckte det och eftersm vi betalat hela resan redan så hade vi igentligen inget val. Tänkte på Mona och tyckte så synd om henne. Så man kunde inte riktigt koppla av till fullo.
Men vi försökte ialf och på kvällen blev vi serverade en 3-rätters. Det var otroligt gott! Efter maten gick till taxfree och sedan till baren. Efter det gick det bara utför ;)
Men kul hade vi!

När vi kom till diskoteket satt där en mamma med sitt spädbarn. Fattar inte hur man kan ens komma på tanken att ha med sitt barn på sådant ställe!? Musiken var hög tillomed för oss, tänk då hur det är för den lilla bebisen? Skulle inte ens ta med mitt barn på en båt där folk är för att dricka, festa och ha roligt. Nu var det mycket aktiviteter för barn på båten just denna veckan dom aktiviteterna skulle hålla till på eget däck... det sa dom i högtalaren flera gånger. Endå sitter föräldrar på vid barerna med sina barn? Nej, barn och sprit passar inte ihop. Så är det.
Haha måste berätta också om en riktig tjurtant som bartender. Jag reagerade så starkt åt spädbarnet och såg inga vakter. Sa till i baren men den här tjuriga tanten rörde inte en min. Hon låtsades tillomed att inte höra mig. Beställningen hörde hon klart och tydligt därimot. Hon serverade och Andreas skulle betala och råkade boxa till ett glas så det föll ner på hennes barbänk. "Ooops sorry!"
Hon rörde inte en min, torkade av bänken och när hon väl var klar skulle Andreas betala för en ny. Men nej. "Du får inte beställa mer här!" Efter en liten diskution blev Andreas trött på henne och ville gå någon annanstans.  Jag försökte prata med den andra bartendern.och gick sedan iväg för att hitta Andreas, när vi kom tillbaka frågade jag om det var okej nu att beställa, jadå men av en annan i baren isåfall. Fick berättat för mig att anledningen att Andreas inte fick beställa mer var för att han inte sa "Ursäkta mig, det ska aldrig mera upprepas!" det berättade den andra bartendern för mig......
 Han fick massa dricks, speciellt så hon skulle se det.

På natten vaknade jag av att Andreas gick på toa. Han satte på duschen och jag trodde bara han ville duscha. Inte vet jag, han kanske kände sig smutsig ;)
Jag somnade och vaknade, somnade och vaknade igen och han stod kvar i duschen. Tänkte att det är väll lika bra att kolla vad han gör. Han hade gått i sömnen och stod i kokhett vatten, hade bränt sig och vaknade när jag frågade vad han höll på med.
klockan ringde vid halv sju och det var dax för frukost! Frukostbuffè är ju min absoluta favorit! hehe
Förmiddagen bestod av kaffe, vatten, trubadurer, tax free, spel och sjösjuka! Sedan var det lunch 3- rätters igen.
Resten av dagen tog vi det så lugnt vi bara kunde. Sedan fick vi också veta att Denver här hemma hade vart ett totalt nervvrak! Han hade ylat konstant hela natten och natten innan. Stackars stackars Pernilla, Julia och Robin! Hade jag vetat att han skulle betè sig så hade jag aldrig lämnat honom. Han har alltid funkat borta förut.
Vägen hem var vi helt ensamma på bussen ifrån Nyköping igen! Det var så skönt då kunde vi sova i lugn och ro hela vägen.

En sammanfattning av resan. Vi hade det trevligt av varandras sällskap och de få som var där utan barn. Men med alla problem här hemma gick man bara och tyckte synd om dom man lämnat till. Man ville bara hem och hämta alla. Men jag tackar av hela mitt hjärta till er som ställde upp här hemma! Andreas föräldrar, Mamma & Peter och såklart Pernilla, Julia och Robin! Tack Tack!! <3 Ni är guld värda.

Nu är vi hemma hos våra sjuklingar. Spysjuka hos familjen Kristiansson/Åberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar