lördag 23 mars 2013

Milian 1 år idag!!

Idag fyller våran lilla pojk 1 år! Tänk för 1 år sedan! Jag låg i feber och var så jäkla sjuk, beräknad 21 Mars. 21 Mars gick proppen... Midnatt, prick 12.00 satte värkarna igång! Det gick ganska snabbt igång och värkarna varade antensivt och regelbundet till kl blev runt 04-05 någon gång då vi var tvugna att ringa in, tveksamt tyckte de att vi skulle komma in. "Om du känner att du inte klarar av smärtan på egen hand så kom då..." Åkte in runt 06. När vi kom in så kändes det som om dom ifrån början inte tog mina smärtor på allvar men efter en stund såg dom på mig att jag hade så pass ont att de undersöker mig. Jag var öppen 6 cm!
Jag ville så snabbt som möjligt ha min ryggmärgsbedövning! Min största rädlsa var att inte hinna få den!
1 timme försökte de sätta dit den, men pga av någon anledning gick det inte! Jag var tvungen att klara detta utan bedövning. Livrädd var jag!
Men det gick ju till slut, när mina krystvärkar sätter igång blir min kropp så förbaskat stark att jag inte kan hålla imot att krysta! 11.00 var Milian ute!
Frisk, stor och kry som en nötkärna!

Själva förlossningen gick ju snabbt och bra! Men pga av den rädslan att föda utan smärtlindring och den smärtan jag hade gör att jag aldrig mer vill föda barn pga av smärtan. Livrädd för att få genomgå en förlossning igen. Hade mardrömmar veckor efter förlossningen. Inget jag märker av nu längre men en förlossning vill jag inte genomgå en gång till!

Idag har vi ätit tårta och Milian har fått två paket än så länge. Två leksaksbilar. Det roligaste han vet är att sitta och brrrrrrrr med sina bilar.
Grattis min älskade pojk!! <3


Lite bilder på prinsen genom första året.
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar