torsdag 8 augusti 2013

Hundagisföreståndare.

Den 27 Augusti börjar jag min utbildning som hundagisföreståndare!
Jag kommer läsa på distans och sedan åka upp till sthlm under en helg för en praktisk utbilning + 2-5 veckors praktik på hunddagis. När jag är klar är jag redo för att öppna eget hunddagis. Men jag kommer förmodligen försöka jobba på ett hundagis eller liknande ett tag först. Vi får se hur det blir. En dag i taget....

Utbildningen omfattar följande:
  • Etologi
  • Hundträning
  • Djurskyddslagar, förordningar och tillstånd
  • Sjukvård och första hjälpen samt bandagering
  • Problemhundar i dagismiljö samt problemlösning
  • Kundrelationer och problemlösning
  • Smittskydd och mikrobiologi
  • Aktivering i dagismiljö
  • Raskunskap
 
Detta är en ren chansning jag gör.... kommer jag få jobb?! Ingen aning! Men jag kommer köra på detta och det får antingen bära eller brista.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar