onsdag 21 augusti 2013

Inskolning

Känns som om jag ligger efter med allt som har med hundarna att göra. Men så får det va ibland. Just nu håller vi på att inskola Milian på dagis! Det går precis så som jag trott hela tiden. Han rusade in första dagen och lekte med allt och alla. Han räckte tillomed fram handen och hälsade på fröken! (Han såg hur vi gjorde) Vi började i måndags och idag har vi kommt så pass långt att han ska få stanna över maten och äta på dagis. Vi trivs väldigt bra med att ha våra barn på kronäng nu. För ett tag sedan kände jag bara att jag ville flytta Leja. Men jag tycker nog att efter dom enskilda samtalen med fröknarna så har det blivit bättre! Dom har lyssnat och tagit åt sig av det vi sagt.
Och Sunnanäng har blivit så mycket bättre också nu. Gruppen är uppdelad i små grupper på morgonen så det känns så lugnt, även där jätte bra fröknar som barnen älskar! Båda barnen älskar att gå till dagis och jag känner inte det minsta ångest eller att jag skulle "svika" mina barn. Som jag har sett många tycka om föräldrar som lämnar mer än vad man igentligen behöver. Vi lämnar dom 15 / veckan bara för att dom behöver komma hemmifrån och leka med andra kompisar och lära sig nya saker. Jag tänker tvärt om, Jag hade svikit mina barn om jag höll dom hemma till skolstart...

Nu ska jag gå iväg med Milian, Jag hör hur barnen bråkar i vardagsrummet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar