måndag 2 september 2013

5:2

Jag har som många andra börjat med 5:2 dieten. Jag är inne på min 3e vecka nu. Jag fastar måndag och Torsdag, byter dag om det är något speciellt. Jag trodde det skulle bli extremt jobbigt med att fasta. Hoppar över frukosten, äter någon sallad eller annat gott recept som jag hittar och kanske ett äpple på kvällen och mängder med vatten. På Torsdag ska jag väga och mäta mig igen för att se om det hänt något. Jag har börjat simma 1 timme minst tre ggr i veckan också. Fasen om detta inte går nu! Men jag måste säga att simma är något jag älskar redan! Lugnt och avkopplande, kul och samtidigt tränar man varenda muskel i kroppen. Tror inte att det finns bättre träning!
Förra året körde jag med LCHF, gick ner i brakande fart. Men jag vill köra med något som jag verkligen kan hålla - livet ut! Vill inte ha en diet utan en ny livstil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar