lördag 17 december 2011

26+2

Jag förstå inte alls vad som har hänt med min sambo! Okej att han är trött men han har ingen som helst uppfattning om någonting på mornarna! Dessutom har han börjat snarka på nätterna så jag får ligga sömnlös och försöka ligga utan att ha ont och försöka koppla bort hans eviga snarkande. Jag är så trött nu! Det är han också, han spelade hockey till ett i natt, det var igentligen hans tur att ta Leja i morse men han får hållas.. för denna gången!

Jag är nu i 26+2. Jag mår jätte bra förrutom foglossningen. Men heldre att jag har ont än att jag spyr en massa.

Igår fick jag lite smått panik. Tänkte efter... Snart är det jul, sen är December över då är det bara Jan, Feb och Mars kvar! Det är ju snart dax för sjutton! Jag är jätte nervös. Inte rädd, bara nervös!
Hur kommer den här förlossningen se ut?
Kommer det gå snabbare?
Kommer det vara lika utdraget som med Leja?
Det är mycket som far runt i mina tankar nu.

Lejas förlossning var hemsk! Tog ca 19 timmar och jag fick inte den där jäkla ryggmärgbedövningen när jag skulle ha den. fick vänta ut den i 2 timmar extra, pga av ett annat akutfall. När jag väl hade fått den så känns det som om det bara gick av farten och resten av förlossningen gick galant! Men så var det nog inte, ont gjorde det nog endå . Minnet är att jag låg i en säng och det sprang runt en massa folk i rummet. De ryckte och slet i mina armar och jag kommer inte ens ihåg att jag såg Andreas någonstans. Men han var nog där han skulle!



Senare idag kommer en bättre magbild! =)

2 kommentarer:

  1. Roligt med en ny blogg :) En fråga, vad betyder abiimopectore? Ska vi ta en fika på måndag? Puss till min fina

    SvaraRadera
  2. Ab im pectore betyder rakt från hjärtat.

    Ja absolut det kan vi göra på eftermiddagen isåfall. Måste plugga nämligen.
    Kram!

    SvaraRadera