torsdag 12 april 2012

3 veckor blir han idag!

Idag känner jag mig så himla utvilad! Milian har haft sina vakennätter och absolut inte velat sova.. bara i min famn eller vid mitt bröst... Absolut inte i sin säng. Men jag bestämde mig för att köpa ersättning för jag kände att huvudvärken blev värre för varje dag och jag blev bara tröttare och tröttare. När man är så trött blir man lätt på dåligt humör. Varför ska man känna skuld och varför känner man sig som en sämre mamma för att man köper ersättning? Jag kände mig som om jag svek honom  på något sätt innan jag började med ersättning. Varför är det så? Mår man inte bra av att helamma så är man väll en sämre mamma för att man inte orkar med dagarna eller nätterna?  Kanske inte alla känner så men jag gör det. Men det känns mycket bättre nu när jag matade honom sista gången igår vid 22, han somnade som en stock vid 22.30 och sov ända till 02.30, ammade en gång och gjorde ersättning. Han åt ca 40 ml ersättning och somnade som en stock och sov så skönt fram till 07.00! Alltså har jag fått sova mer än vad jag kunnat på flera månader. När jag var gravid kunde jag inte sova för att jag hade ont. Det gjorde ont att vända på sig, att ens andas nästan.

Ja hur som helst. En pigg och utvilad mamma är en glad mamma - Bättre!

Idag blir han 3 veckor lilla prinsen! Tiden går så fort tycker jag! Jag njuter av att vara 2 barnsmamma <3

1 kommentar:

  1. Jag hade samma problem med Rasmus när han va lite, men allt gick bra tillslut =)
    Så fin han är eran lille Milian <3
    Kram Sara

    SvaraRadera