fredag 20 april 2012

Milian 1 månad

Näää nu får det vara nog. Jag orkar inte mer. Jag försöker och har försökt länge nu. Men vi blir bara båda frustrerade och jag hinner inte ens ta en dusch eller äta. Nu ska jag minska på amningen, rijält! Han ligger bara och är arg för att han inte får ut något, det kommer bara några droppar nu typ. Ammade en enda gång i natt och brösten var inte ens lite fulla i morse... inte ens liite hårda. Hände precis samma sak med Leja och varken jag eller Milian får någon sömn knappt. Blir jätte frustrerad, svettas och är hungrig precis hela tiden.

Nu är det nog med det!

Milian är 1 månad. Förutom att han bara är hungrig och arg så kan han vara lite glad imellanåt... sådär fem minuter direkt efter en matning då han fått en liten blund. Han är super go lilla gubben och jag hoppas det blir bättre när vi börjar med ersättningen nu. Dessutom har jag lite hjälp då och hoppas att Andreas erbjuder sig att mata någon natt. Skulle vara så underbart att få sova en hel natt! Har jag inte gjort på över ett år.

Nu ska jag försöka fixa mig lite och sticka till affären för att köpa fredagsmys! :)

1 kommentar:

  1. Tappra Frida :)
    Tycker du gör heelt rätt! Såklart är bröstmjölk det allra bästa men det finns så bra ersättning idag så fungerar inte amningen så kör på ersättning fullt ut!
    Robin vägrade att ta bröstet och 5:e dygnet åkte jag akut med honom till Ryhov, livrädd för att det var nåt fel på honom, eftersom han inte åt! Mjölk hade jag och jag försökte även pumpa ut och ge bröstmjölk på flaska men det var helt kört. Jag kämpade med att under dom två första månaderna pumpa och ge tillsammans med ersättning (dock inte för mycket för då spottade han ut :/ ) men gick sen över på ersättning helt och hållet! Och det bästa är... han är en helt underbar liten gosse som mår prima trots bristen av amning :)))
    Hoppas jag snart blir fri från min envisa förkylning så jag får se lillprinsen innan han är allför stor. Vill ju gosa bebis :)))
    Kram Pernilla

    SvaraRadera