lördag 2 februari 2013

2 FEB

Ja här är det löptider! Hela gatans tikar löper för tillfället. Det är ju extra kul att äga en okastrerad hane vid dessa tillfällen! ;) Än så länge är han otroligt lugn! Det är jag och mina grannar tacksamma för!

Det har vart en lugn och skön vecka. Andreas har vart ledig. Har vart på Rosenlund med barnen, vi har vart sjuka allihop och så har vi tillomed hunnit njuta av fint väder!
Är otroligt trött på vinter nu! Vill ha vår nu! Längtar till sena varma sommarkvällar vid en grill, ett glas vin, barn och hundar kan springa ut och in utan att hålla på ta på sig en massa kläder. Känns overkligt just nu att det finns en sådan tid på året. Idag när vi var ute sneglade jag in ett öga mot skogen och det är äntligen fin mark för att lägga spår igen! Då blir det ut till skogen i morgon! Har så länge längtat! Hoppas på fint väder även i morgon.

När Andreas & Leja kommer hem blir det hundklippning, hundbad, kloklippning, öron,ögon och tandborstning av nakenhundar.
Ja någon frågade en gång:
"är det inte tråkigt och jobbigt att ha hundar som hela tiden måste pysslas om och användas som barbiedockor? "
Mina hundar lever ett aktivt liv i skogen, och jag bryr mig inte ett dugg om de blir skitiga, leriga eller blöta... De är hundar och får leva som hundar. Men mina nakenhundar har ingen päls som skyddar huden. När man dessutom ställer ut sina hundar är det ett stort jobb som ligger bakom. Man går inte bara i en ring. Det krävs att en hund hålls i trim. inte bara pälsen ska se välvårdad ut. Jag personligen tycker också det är viktigt att man ser på en hund att den rör på sig mycket. Alltså är lite muskler på hunden aldrig fel ;)
Så nej, det är inte jobbigt eller tråkigt att ha barbiehundar ;)

Älskar när folk frågar!! Annars får man ju inget veta!!
FOTO: Jerry Essgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar