lördag 27 april 2013

Vara-Grästorps Inoff!

Hemma ifrån dagens utställning
Besviken på upplägget och hur de skötte det hela. Lukas gick vidare till Gruppfinalen som skulle hållas i en annan ring, dom lovade att gruppfinalen inte skulle börja förrens ALLA raser var klara i grupp 9 (Vilket är ganska logiskt...) Andreas kikade ner i den ringen och då hade dom börjat gruppfinalen endå! Jag skulle precis om bara någon minut gå in i BIR finalen med min tik som vunnit sin klass. "Spring ner med honom så lovar vi att vänta med BIR finalen tills du är klar där nere. Å vad bra tänkte jag och sprang ner. När jag är klar kommer upp, vad ser jag? De började endå!? De väntade alltså inte och Andreas fick välja mellan att gå in i ringen med Tiffany endå. Med nummerlappen i handen fick han springa in. Tiffany såg mig och vägrade att gå i ringen, hon skulle bara till mig. Det är för att hon är extremt mammig, hon visas bäst av mig. Andreas gjorde ett strålande jobb, alltså inget fel alls!!! Bara att hon rör sig och sköter sig bättre med mig i ringen. Inget konstigt med det. Jag är jätte nöjd med placeringen men dom lovade att vänta på mig.......  Jag vet inte om ni förstår vad jag skriver men jag är besviken på hur de la upp det hela. Jag missade BIR finalen med min tik pga av att dom ljög. Är såklart nöjd och inoffer är ju bara "på skoj!!"

Hur som.. Tiffany blev BIM och Lukas placerades BIG 3. Vi har trots detta haft en jätte trevlig dag och fått träffa och pratat med många nya kinesägare. Älskar när folk kommer fram till vårat bord eller vad man ska säga för att prata!

Lukas Kritik: Väl könspräg hane med korrekt propotioner, välskuret huvud, välplac, välburna öron, bett i växling, välkroppad för åldern, välvinklad fram och bak, mörka uttycksfulla ögon, rikligt crest, något höga sockar, rör sig mkt väl, trevligt temp, välvisad, utmärkt sund hud!



Tiffanys Kritik: 1 årig fem tik, utm prop, välskuret huvud, mörka utrycksfulla ögon, välplac välburna öron, riktigt crest, ngt höga strumpor, riklig svansplym, passande benstomme, utmärkt sund hud, välvinklad och välgånde med härlig attityd och utstrålning trots regn, välvisad.

 
Nu ser vi fram emot skövde! Hoppas vi ses där! :)

2 kommentarer:

  1. Hej Frida! Jag förstår precis vad du menar. De gav dig inte chansen att välja och bröt sitt ord med att vänta. Fult gjort. Sådant kan förstöra för en fast man inte vill det eftersom utställning är en rolig tillställning. Grattis till fina resultat och lycka till i Skövde!
    Kram Katja och dogsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Katja! Jag var besviken just då, nu är det glömt! ;) Hade en mycket trevlig dag idag med många goa människor och fina hundar! Vi har en hel sommar frömför oss!! ;)
      KRAM!!

      Radera