söndag 10 november 2013

10 November

Efter dagens morgonpromenad med Jenka fick jag en fundering.
Ägare med små hundar - Varför ska de alltid envisas med att deras hundar ska hälsa på alla små hundar de möter? När jag går med Hera är det aldrig någon av dom som vill hälsa på henne?
Jo jag vet ju varför - för att hon är stor och ser ut som att hon kan slita den lilla pudeln i ett stycke. Och det har gjort att man ser en enorm skillnad på våra hundar på promenad. Hera skiter fullständigt i alla andra byrackor. Medans dom små börjar gnälla en mil ifrån hunden där borta...
Hade jag inte vart så mesig hade jag stått fast vid det ifrån början då Tiffany och Jenka kom till mig - "Vi kan gärna stå här och prata men hundarna behöver inte hälsa!"  Idag mötte jag en äldre dam med sin terrier , jag såg på honom hur ivrig han var att bestiga Jenka så jag höll henne lite bakom mig, hon släppte fram honom då jag fick säga 2 -3 ggr att jag vill inte att de hälsar. "Jenka är mitt i höglöpet." Fick till svar
"Va?! Ja men vi har ju händer!?!"

Ville bara skaka på huvudet och gå därifrån.




Nu håller jag alla mina fingrar och tår på att Tiffany inte hänger med Jenka på detta löpet.
Denver är min enda hane jag kommer att ha i detta huset - det är en sak som är säker!!
 Kommer jag spara en hane i framtiden åker han ut på bibehållen avelsrätt. Det är inte kul med hanar och löp under samma tak! Denver är min speciella pojke som har ett eget rum i mitt hjärta så han kommer stanna här tills han dör av ålderdom. Han är så speciell - svårt att förklara. Man måste bo med honom för att förstå. Han är våran guldpojke! Han tar löpen bättre och bättre. Han kan äta och han sover gott om natten om löptiken är i samma rum- Annars går det inte!
Måste berömma honom extremt mycket då han är en perfekt avelshane i mitt tycke då det gäller själva parningen - Han bryr sig inte ett dugg om tikar förrens den dagen de är i höglöp. Han är inte översexuell och försöker inte ge sig på tikar som inte ens löper, vilket man ser många hanar göra tyvärr. Det kan inte vara roligt för varken ägare eller hanen själv då det gör hanen stressad. Denver är inte sådan.
Han intresserar sig av tikar som endast är i höglöp! Det lär underlätta under hans framtida parningar!




Har suttit och funderat på nästa års utställningar. Jag kommer inte planera några utställningar under sommaren - Inga andra än Jönköpings 3 dagars som jag längtat efter så länge!
Jag kommer väll antagligen vara tvungen att ställa på My Dog också. Det ser jag fram emot förutom när jag själv är i ringen... Det är en väldigt stor utställning och jag vet inte om mina nerver klarar det. Får en klump i magen bara nu när jag tänker på det. Om jag ska visa på My Dog - vilka/vilken hund ska jag visa?

Håller på med en ny Dogparkour film! Vi tränar så fort regnet avtar. Mina hundar älskar den sortens träning. Tillomed klumpiga Jenka klarar att balansera och hoppa upp på föremål- Mina hundar är jäkligt bra på att chocka mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar