lördag 14 december 2013

Hundnytt!

När man kollar olika kennlars hemsidor och läser "vi finns för våra valpköpare 24/7 även om du inte har valp ifrån oss och vill veta mer om rasen är du mer än välkommen att höra av dig!"

Ganska klassisk mening. Jag har snokat igenon mängder, och då menar jag mängder med olika kennelsidor då jag kollar efter en speciell grej och vill veta mer och snacka med uppfödare av en ny ras så är det många som är jätte trevliga tills de läser den meningen "Vi är inte intresserade av att köpa valp just nu, men längre fram om du har en kombination som intresserar oss"  efter den meningen kommer det ibland bara korta svar tillbaka. -Men givetvis får jag mestadels trevliga och hjälpsamma svar!

Jag tänker då, Har man en kennel betyder ju inte det att man enbart säljer valpar? Skulle jag få mail från folk som enbart har frågor om rasen men inte är intresserade av mina valpar jag planerar den närmsta tiden rör inte mig ett skit. Jag blir bara glad och svarar mer än gärna på frågor!
Nu har jag kontakt med ett flertal kennlar som avlar på det vi skulle kunnas tänkas söka i framtiden.

Ser fram emot My Dog där vi kan snacka hund i två dagar non stop!

På söndagen (5 Januari) ska vi ställa Tiffany och efter det stå i rasmontern i 3 timmar.
Vi ska gå igenom Mässan lite innan vi drar till Hotellet och slappar lite för att dagen efter (Måndag 6 Januari) åka tillbaka och stå i montern ytterligare 3 timmar, Sen ska vi njuta av vad My Dog har att erbjuda.
Kommer bli så roligt! Speciellt att få stå i montern och prata och våran fantastiska ras!

Och idag har jag haft lilla Daisy ( fd Gracie) med sin matte & husse här på besök! Så härliga alla tre! Är mycket glad för att vi hittade så bra människor till lilla gullhunden! Hörde henne utanför innan de kom in hur hon gnydde och in kom en tokglad liten tjej! Jag fick äran att göra henne julfin och hon blev också mycket fin! Hoppas vi ses snart igen! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar