söndag 29 december 2013

Mellandagarna - Vart tog de vägen?

Den här veckan har bara gått i ett! Nu kan jag sitta ner med en kopp kaffe och svara på lite pm och mail samt blogga lite.

Vi har vart iväg på två inoffer denna veckan. Sista träningsutställningarna innan det är dax komma ut i de större ringarna med Jenka. Igår skötte hon sig jätte bra på bordet och i rörelse.  rörelse är hon alltid grym enligt mig. Fick mycket beröm av domaren igår hur bra hon visas och visar sig själv. Det är alltid kul att höra! Trots att jag själv inte tycker jag visar hund bra alls. Men man får bättre självförtroende när man får bra kritik ifrån domarna. Jenka är ju så jäkla snygg så man blir automatiskt stolt!

I Tisdags var det 15 CCDs anmälda  Moheda vilken var jätte kul! Det är inte vanligt att det kommer så många på inoffer. Jenka slutade som BIM

Igår Var det bara hon och halvbrorsan som var anmälda i Tibro.
 Hon blev BIR och oplacerad i gruppfinalen. Kritiken var toppen! Jag blir mer glad över hundarnas prestation än resultatet, helt ärligt! Är ruskigt stolt över Jenka!

Jenkas Kritik: Trevlig storlek och typ, feminint huvud, mörka ögon, bra bett, härlig resning, Prima kropp & rörelser för åldern. Rör sig väl runtom, Vacker päls visar sig snyggt!




Idag hade vi tänkt att ta oss in till stan på mellandagsrean, men jag är för trött för att tjata om det. Mina ögon går i kors. Nu blir det lite mera kaffe sen försöka dra ut med hundarna innan mörkret kommer. Ha det bra allihop och ta det lugnt med raketerna på nyår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar