måndag 27 augusti 2012

Barn med hund?

Sitter och kikar lite på blocket för skojs skull. Ser många annonser med hundar som säljs för att man har fått barn och inte hinner. Då undrar jag lite, man måste väll veta innan man skaffar hund att man någon gång under hundens liv kanske kommer få ett barn? Och isåfall kommer jag orka eller klara av att ta hand om en hund när jag har en bebis? Om bebisen har lite besvär, kan jag lämna hunden någonstans under den jobbiga tiden? Är svaret nej, skippa hunden! Det är sorgligt att hundar håller på flyttas runt hela tiden!

Jag har 4 hundar + två barn. Många frågar hur jag orkar. Förstår att man undrar för det ser mycket ut när man kommer och går med ett hunddagis och varsin vagn. Faktum är att det är inte jobbigare än med en eller två hundar. Hundarna har väldigt roligt tillsammans, med varandra. Och vi hjälps åt med rastningarna. Leja älskar att få komma ut i skogen och springa med hundarna och allt som finns i skogen. Hon älskar att vara med och träna hund. Hon blir så lycklig när hon får gå med en hund, lite godis och göra någon form av träning, träning som hon själv kommer på ;)

Dessutom är det väldigt skönt att lämna alla och ibland ta en skön promenad eller träna hund på kvällarna bara för sig själv. Hundarna hjälper till att hålla mig pigg. Faktiskt! Hade det inte vart för dom hade jag knappt aldrig gått på promenader t ex. et första jag gör när jag vaknar är att gå ut på en promenad innan frukost.
Barnen älskar hundarna. Och jag tycker det är viktigt att de tidigt får lära sig ta ansvar för något. De får alltid vara med och Leja älskar det! Milian gör ju inte så mycket annat än skrattar.
Jag har alltid haft hund och kommer alltid att ha! Oavsett om jag får 3 barn till (Vilket endå aldrig kommer hända;))
Att man blir gravid gång efter gång och har 5-6 barn verkar inte vara så konstigt. Men fler än två hundar rynkar folk på näsan?


Vi är familjen med många hundar!
Vi älskar att leva så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar