onsdag 8 augusti 2012

Nakna nyheter! ;)

Igår var 4e kurstillfället för kantarellsök!
Steget höjdes ennu en gång men Denver fortsätter att förvåna mig. Han är bara så duktig! Blir så stolt över min nakenhund! Helt otroligt vilken nos och vilken vilja! Han älskar detta. Tur det för jag älskar kantareller.

Snart blir det riktigt vilda kantareller utan någon som helst människodoft på. Det ska bli spännande att se om han verkligen kopplar in svampens doft och inte min. DÄrimot så gjorde vi igår ett lite svårare spår. Förut har vi lagt ett rakt spår men igår gick jag i en ganska stor cirkel istället för att se om han följde mina spår eller kände doften av svampen. Japp, det gjorde han! När ha nfick kommandot "Sök svamp" Drog han raka vägen till svampen och inte efter mitt spår.


Inte nog med detta. En ny liten stjärna har anlänt till oss enda ifrån Polen!
Hon har vart lika skakis och inte direkt på topp. Det förstår man med tanke på den långa resan hon haft. Just nu när vi kom hem från promenaden har hon inte gjort annat än sprungit och busat och levt rövare med de andra hundarna!

Gracja Exotic World "Gracie"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar