fredag 14 december 2012

Så otroligt trött!

Nu ska jag skriva ett mindre roligt inlägg. Jag skriver inte detta för att klaga utan för att leta tips och andra erfarenheter!
Varje natt vaknar Milian och vill ha välling 02.30. Jag går ner och gör välling som jag ger honom och lägger mig igen, men jag somnar inte! För jag vet att Leja kommer in vilken sekund som helst. Japp, hon kommer insmygandes är tyst i ca 5 min. Sen börjas det. Går fram till Milian och puttar på honom och viskar hans namn för att han ska vakna. Det gör han ju såklart. Jag säger till henne försiktigt alltid och försöker få henne antingen till våran säng eller till sin egen. Brukar säga att hon ska ligga bredvid mig och pappa och gosa lite, hålla mamma i handen. Ja det gör hon men efter en kort kort stund, ca 5 minuter senare är hon helt plötsligt borta! Hon har så sakta hon kunnat smyga sig därifrån och står nu och väcker Milian igen. Jag gör om samma sak igen, men den här gången lägger hon sig inte bredvid mig utan ska ligga vid våra fötter för att vänta på att tv:n ska börja. (Barnkanalen startar 05.30) Okej ligg där då och jag hämtar hennes täcke och kudde. Nu ligger hon där i 5 minuter till sen står hon hos Milian igen och han vaknar för 3e gången. såhär kan det hålla på 5-6 gånger... sen börjar jag bli upprörd och kan säga till henne att inte väcka Milian. Men hon lyssnar inte på det. Jag lägger mig och försöker ignorera henne men då börjar hon ropa och skrika MIIIILLLIIIIAAAN! Sjunger och hoppar i sängen, springer iväg och hittar på hyss i badrummet eller i sitt rum. Hon brukar kasta saker omkring sig så det ligger saker överallt ifrån hennes rum eller ifrån badrummet.

Jag ligger i sängen och väntar på att Milian ska bajsa, det gör han alltid på morgonen mellan 03-06.00. Dessutom kan jag ju såklart endå inte sova för att Leja håller på för fullt med sina upptåg.

Ja... så här är det varendaste morgon. Inga undantag! 
Pratat med min mamma om detta och jag gjorde tydligen liknande som liten även en syster var också sådan. Jag har fått ett tips om att jag och Andreas ska sova i varsitt rum med varsitt barn. på så sätt får båda sova.

Ja jag vet ju att jag inte kommer få några tips här av någon men det är skönt att skriva hur det är ialf, för det känns endå som att det är ganska onormalt att hålla på såhär? Det känns som om hon har för mycket energi i kroppen... Hon är ju i den åldern också då det bara är trots.. Ja det kan man säga att det är. Från natt - kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar