onsdag 5 december 2012

Vintern är här!

Ja, nu har ju vinten kommit på riktigt! Det har snöat nästan non-stop hela veckan. Det är så härligt! Inte för att jag gillar vinter, men ska det endå vara kallt så kan det snöa, heldre än regna!
Leja och hundarna älskar snön!
Kanske tror man att nakenhundar inte är glada i vinten... Men de flesta älskar snön! Till en viss grad då. Är man ute länge kan de börja huttra ;) Mina har ju overaller och täcken på sig. Jag är ju den som har overaller så lite som möjligt på mina, men är det flera minus och snö så är det självklart! Vill ju att de ska kunna springa i djup snö utan att få kylskador. Det går fortare än vad man tror. Tycker man ska ha lika mycket respekt för kylan som värmen på sommaren.
Finns en hel del människor som tror att hundar inte behöver täcken eller kläder. Men det är ju så att många raser är inte avlade för att tåla kyla och därför är kännsligare än andra. Man får ha sunt förnuft och se på sin hund vad den klarar av!
Den yngsta tiken jag har här är helt förälskad i snön! Hon är som en galning.. Jo.... hon är ju iofs alltid galen! Hon är den lilla hunden som är precis överallt samtidigt! Men som Denver är hon bara där jag är och några meter runt omkring.
Står jag i duschen och hon inte är med där inne hör jag hur hon gråter utanför dörren. Precis som Denver. Där jag är här hemma, där är också mina hundar. De följer mig som om vi satt fast i varandra.

Hur som, var ute med min syster (Jenny Lindèn) och hon tog lite bilder på hundarna. Lika bra som vanligt när hon fotograferar.




Nu när kylan är här så lägger jag upp två länkar som ni kan läsa!
Ta hand om era fyrbenta vänner i kylan!

Så klarar hunden kylan

Vardagsvargen

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar