onsdag 9 maj 2012

Hundrastgård önskas!

Jag har mailat ett förslag till kommunen. Mitt mail såg ut ungifär så här:

Hej!

Vi är några stycken som ett tag har pratat om att det saknas något här i Mullsö. Något för oss som har hund. Vi vet att hundklubben finns men där är det bara träning av hund som gäller. Det kostar att få visstas där eftersom man då måste vara medlem i klubben.
Att få träffa andra med samma intresse är ju en viktig del för alla och eftersom lösspringande hundar på allmän plats är respektlöst så tycker vi att en hundrastgård skulle passa väldigt bra här i våran kommun. Det skulle dessutom minimera risken för lösa hundar i bostadsområden.
Det finns mängder med gräsplättar, skog och mark här i Mullsjö, någonstans borde väll en liten del kunna hägnas in och låta våra vänner vara just hund för en stund.
Med vänliga hälsningar
/ Frida Kristiansson och Mullsjös hundägare.
Jag hoppas att jag får ett svar såklart. Har inte lyckats förut.... Håll tummarna!
Hundar på språng är lyckliga hundar!






 

Jag tänker fortsätta tjata för att få som jag och många andra vill! Något kul kan det väll endå finnas i den här kommunen. Vantrivs nu pga av brist på saker att göra här. Så något måste väll endå hända snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar