onsdag 9 maj 2012

Kamphund eller pussgurka?

"Kamphund bet 25 gånger"

Jag kommer också länka till Fredrik Steens blogg eftersom jag tycker att han har sagt de precis rätta orden angående detta ämne:
Fredrik Steen

I morgon kommer en debatt om just detta. Det får jag bara inte missa!!
Fredsiks motsägare är  Mikael Oscarsson KD.... vad nu han har för kunskap och ens med hundar att göra??!

Återligen tror jag att allt handlar om aveln. Borde vi inte istället för att förbjuda vissa raser förbjuda "Hemma avel?" Ta en titt på blocket.. Där kan du hitta en blandras för samma pris som renrasiga om inte dyrare ibland. Jag har inget imot blandraser i sig. Detta har jag skrivit så mycket om så jag tänker inte göra det igen. Börjar bli ett jäkla tjat, men det är just vad det är om detta ämnet - förbannat tjat!

Istället borde vi alla som vill göra skillnad gå ut med våran kunskap! Först kan vi stötta Fredrik i hans jobb han gör med att försvara våra älskade kamphundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar