torsdag 31 maj 2012

Mina Majsar! (Panterophis guttatus guttatus)

Mina små "trådar" börjar bli till snören! ;)
Stackars Lilla Hydra så undernärd och kall när hon kom till oss är nu så färgrik och pigg! En otrolig skillnad! När man ser henne i sitt terrarie stannar man ofta till och bara tittar och beundrar hennes klara färger! Hon har inget vidare fint mönster därimot.... mindre viktigt! Jag har inget papper på henne men Amel (Amelanistisk) eller kanske tillomed Hypo Amel är hon ialf. Om hon har några hets har jag ingen aning om. Med tanke på att hon kanske blir min avelshona om något år så kommer hon "provparas"








Sen har vi min Snow, Inga papper på honom heller men jag tycker han ser ut som en Motley Snow! Hans namn är Zyxell!
 Alltid vart fin och frisk. Kön vet jag inte iof men misstänker att det är en hane.

 Hans gula färg på sidorna kommer fram mer o mer. Blir spännande att se hur han utvecklas och hur mycket vitt respektive gult han kommer få som vuxen! Den här hanen är en livlig liten herre som hatar och blir mycket lätt stressad av hantering! Därför låter jag gärna bli för att inte stressa honom i onödan. Hydra därimot kommer alltid fram och kikar i hopp om en liten mus när terrat öppnas :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar