måndag 7 januari 2013

Kan det bli ett bra år trots allt?

I Februari kommer min utbildning som hunddagisföreståndare och problemhundar+ problemhundsägare förhoppningsvis börja, gäller bara att få in lite klirr i kassan, utbildningen kommer jag gå på Auroras hundtjänst. Utbildningen har jag väntat länge nog på!
Sedan är planen att hitta en praktikplats där jag har chans att få jobb! Någon som har ett ställe att tipsa om? Hör gärna av dig isåfall ;)
Dessutom hoppas jag att vi kommer med på uppfödarutbildningen som ska börja i vår (Om vi är tillräkligt snabba med anmälan) och i mars ska vi göra ett uppfödarprov för Chinese Crested Dog Klubben.... mycket läsande och mycket nytt lärande. Mitt under allt detta kommer vårat kennelnamn bli officiellt!! Våra namnförslag skickar vi in nästa vecka till SKK.

Sedan under senvåren/Sommaren ska Denver ögonlysas och göra patellaluxation kontroll då håller vi alla våra tummar, tår och tassar på att allt är ua! Sen får vi se hur det blir med resten. Eller så gör jag ögonlysningen så fort som möjlig ifall det blir så att man kommer få göra en omlysning... då får man vänta i 6-12 månader. Ja.. det är inte brottom, han blir ju bara 2 år i Mars.


Utställningar ska hinnas med. I Mars startar vi med Malmö! Där ska Tiffy visas. Norrköping, Askersund och Sofiero. Om vi hinner och kan åka på alla får vi se. Det är långt kvar dit.
I sommar (Juli-Augusti) har vi tänkt att Tiffy ska utföra BPH.
Ja det blir ett fartfyllt år med mycket aktiviteter och nya händelser.

Dessutom fyller Milian ett år och ska så klart firas med stort kalas av hela släkten! :)
Leja ska med på någon inoff och visa Denver på barn med hund. Jag kommer vara så stolt!! Hon övar redan för fullt! ;)

 Håller tummarna att det blir som jag tänkt. Kommer nog bli ett bra år det här, kanske är det min tur att få lyckas nu? :)
Eller också blir det tvärt om, hur som helst är jag för tillfället otroligt glad att jag äntligen kanske får mina drömmars drömmar uppflyllda!! känns overkligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar