torsdag 12 januari 2012

går in i vecka 30 idag!

Idag går jag in i vecka 30. Det känns så himla skönt! Man har passerat sega 20:talet!! Nu är det bara slutspurten kvar. Eftersom vi gjorde ett UL igår så vet jag att bebisen väger 1 700 gram just nu.

Jag mår bra, jag mår jätte bra! Men jag har så himla ont! Ont i blygbenet och nedre delen av magen. Ibland när jag går känns det som om hela magen trycks genom min urinblåsa, ja, det känns som om min urinblåsa trycks ner och ut tillsammans med resten som finns i magen. Låter jätte trevligt?! Men det är så det känns.
Jag känner mig orörlig, osmidig, stor, pingvinaktig, flodhästaktig m.m m.m... så allt är som det ska helt enkelt! Jag är så otroligt lycklig! Lycklig över allt jag har och alla som finns runt omkring mig.

Bara för att bebisen inte rörde sig på ett dygn så han h*n vart helt galen idag. Magen åker från höger till vänster och upp och ner, det blir vågor och fötter trycks ut här och där =) Lättnad!!


Lilla bebis! Vi längtar tills du kommer ut och vi får se ditt vackra ansikte varje dag.
Saknaden efter dig är obeskrivlig!!
och det kan jag hälsa från din pappa med!


2 kommentarer:

  1. va underbart.. bara 10 v kvar tills den lill* skattan kommer till era famnar

    SvaraRadera
  2. Ja den här graviditeten känns som längre än längst!! Känns som om jag går in i sista året istället för sista 10 veckor!! =)

    SvaraRadera