söndag 1 januari 2012

Nyårsafton!

Hoppas ni alla hade en bra nyår?! Såg efter era hundar och tog det lugnt med alkohol och smällare!
Här vart det mycket lugnt. Bästaste Madeleine och Gabriel kom förbi. Vi åt god mat och hade det så trevligt så! Hundarna lekte och Leja vart så himla farsinerad av alla raketer.

De små hundarna är inte alls berörda av smällarna (Så länge inte Hera visar något) Hera hat alltid vart super nervös. Igår tog hon det väldigt bra endå! Pep lite och kikade ut genom fönstret, men inget mer =) Skönt!

Därimot blir jag riktigt förbannad på folk som är respektlösa! När jag gick ut med de små hundarna runt nio tiden stannade Denver för att nosa på husväggen, en unge stod på baksidan och kikade på oss en stund, sen var han bara tvungen att komma fram och sätta sig mitt på gågatan och sätta sig för att försöka tända av en raket. Som tur var tände aldrig hans tändare och vi hann komma därifrån. Mina små hundar är inte särsilt rädda för raketer o så, men jag vill inte heller att de ska bli rädda. Det räcker med en shock så är det förstört sen.
För det första så får han inte ens ha med raketer att göra alls, han är alldeles för liten. För det andra får han inte stå mitt imellan husen och smälla av en raket i så tätt bostadsområde. Det är sånna som han som får mig att vilja förbjuda raketer. För det tredje, vart var hans föräldrar?! Hur oansvarig förälder kan man vara som låter små barn springa runt med sånt??! Jag blir lätt arg när det gäller raketer.
Har aldrig gillat raketer, kommer aldrig göra det heller!  Pappa försökte ofta få ut mig för att tända raketer när jag var liten, men mitt intresse fanns verkligen inte.
Det är jätte fint att tittta på och så länge man sköter sig och håller sig borta från bostadsområden, där man kan skrämma hundar tycker jag att det är okej.

Hur som helst så var kvällen toppen! Tack underbara Madeleine och Gabriel för att ni ville fira denna kväll med oss! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar