tisdag 3 januari 2012

vecka 28+5

Igår var på på MVC och så tog jag sockerprovet för diabetes.
Alla värden såg jätte bra ut. Men jag måste erkänna att det är väldigt jobbigt att sitta där och vänta så länge. Man tar blodprov, dricker sockervatten och får sen sitta och vänta i två timmar på att ta ett kapilärprov. Medans jag väntade på att ta kapilärprovet så gjorde jag en bebiskontroll. Hjärtslagen låg runt 143 och allt såg bra ut även där.

Jag är nu i vecka 28+5 och jag mår väll bra, förutom att den där tröttheten som man inte kan komma undan hur mycket man än sover bara ökar för var dag. Antar att det beror på att jag inte kan sova så mycket på nätterna heller för att jag har så ont i ryggen och får kramper i ben och mage. Samtidigt måste jag ta det lugnt på dagarna för att annars går ryggen mitt i tur och jag blir liggandes i två dagar.

Men det är bara att försöka hålla ut. I Mars är det dax och det är ju "bara" 12 veckor kvar till BF!
Den 27 Januari är det dax för UL nr 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar