fredag 6 januari 2012

Planer för framtiden

Sitter här och planerar för framtiden. Det är ju kul när man kommer fram till lösningar!
Jag ska väll inte skriva att jag ångrar att jag påbörjade en USK utbildning, det gör jag inte! Men denna tiden som jag lägger ner på detta nu hade jag kunnat läsa till något som jag verkligen brinner för. Jag erkänner att USK-Jobb inte är något för mig igentligen. Mår illa och blir yr så fort man pratar om organ och blod i kroppen... Men det är klart. Det har ju vart nyttigt och jag har ju lärt mig en hel del intressant. Dessutom fick jag ju chansen att jobba på ett underbart ställe som jag verkligen trivdes på. Men nu ska jag välja "rätt" väg. Den vägen går åt hundarnas håll.

Jag ska gå en hunddagisföreståndare utbildning inom kort, så fort jag är klar med usk kurserna och när jag vart mammaledig ett tag.

Jag ska gå en "starta eget kurs" för att kunna öppna mitt eget hundagis

Jag ska gå uppfödarutbildningar för att i framtiden ansöka om mitt eget kennelnamn.

Utöver detta ska en del smått och gått göras imellanåt. Jag vill läsa till hundinstruktör och kunna erbjuda olika kurser och andra tjänster på mitt lilla dagis.

Det blir en lång väg dit, jag kommer nog inte klara att komma dit på egen hand, behöver hjälp på traven och det vet jag att jag får! Kommer heller inte kunna göra detta utan pengar. Jag har ju en familj som ska försörjas, därför måste jag ju jobba samtidigt.
 Men nu vet jag vad det ska bli av mitt liv. När jag kommer dit får jag se helt enkelt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar