torsdag 26 januari 2012

Vecka 32 idag!

Idag går jag in i vecka 32 och det är bara 7 veckor kvar till BF! Känns jätte länge men endå inte.
Känns som om dom som blev gravid långt efter snart går om mig. Alla andras graviditeter går snabbare! Så är det ju naturligtvis inte. Men det känns så.

Var och hämtade mina glasögon igår. Känner mig inte 100% nöjd. Kan inte se mig i spegeln... trivs inte alls med dom bågarna jag valde. Dom var billiga och så blir jag stressad när personalen står bredvid och trycker upp bågar efter bågar och står och tjatar och glor. Jag hann inte ens titta själv och ta fram ett par själv för att prova. Det kändes bra i butiken. Inte här hemma! Men jag är tvungen att ha dom för jag är blind annars, men antar att jag får åka tillbaka. det är ju mycket pengar det handlar om.

Den lille sparkar och lever loppan i magen. Det känns att det börjar bli riktigt trångt där inne nu. Tror att h*n har vänt sig nu för det sparkas bara uppåt, knytnävar neråt. Tror att det är en liten vild bebis som har samma envisa vilja som syrran.

Vi har ett namn om det blir en tjej, men kille är värre.... jag tror ju att det blir en flicka så vi behöver ju inte hitta på ett killnamn igentligen.


Ja, jag gjorde bilden lite extra fin idag. Med blommor eftersom det snart går mot ljusare tider! Längtar ju så!!!
Men om man ska gå efter den där töntiga myten om att magen avgör könet? Hur är det nu? Spetsig mage- Kille? avlång mage-flicka?

När jag gick med Leja var magen mycket högre upp och mer avlång. Inte den där spetsiga formen...
Nu är ju den här bilden tagen när jag gick med Leja i vecka 39 så den är ju större kanske.. men om ni kollar på formen så ser man en stor skillnad... eller?

2 kommentarer:

  1. Vilken skillnad, jag tror nog allt att det blir en liten pojke :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ska verkligen bli spännande! =) Känns nästan mer spännnande denna gången. Men jag tror nog de e en liten tös ;)

      Radera