torsdag 23 februari 2012

Går in i vecka 36 idag!

Idag hade vi planerad vändning. Har vart så nervös så jag hade svårt att sova inatt.
När vi kom dit så fick vi komma in till förlossningen direkt. De kände, tog CTG och UL. Japp bebisen låg fortfarande i säte. Fick en kanyl i armen och fick Bricanyl som gör att hela livmodern slappnar av... tog ungifär 20 sek så satte hjärtat igång, hjärtklappningen och skakandet. Hela kroppen började skaka. Då började hon fatta greppet om bebisen. Rumpan och huvudet... hörde bara "Nu slår vi kullerbytta" Andreas såg ut att få lite stora ögon när han såg på hur hon vände.
 Så satte de mig upp, gjorde UL medans hon fortfarande höll fast bebisen. Då visade det sig att h*n fortfarande låg lite på snè. Så de puttade den lite mer tillrätta, satte mig upp och allt bara svartnade för ögonen. Piggnade till efter en kort stund igen.
 Sen tog vi CTG 2 ggr efter vändningen. och ytterligare ett UL.
 Kroppen skakade fortfarande och jag var helt slö.
Ska tillbaka till förlossningen nästa vecka igen och se om h*n ligger kvar som den ska. Om inte.... Vet jag inte vad som händer... vändning igen antar jag. Hon sa på förlossningen att vi skulle ta och prata om det då hur vi gör.

Är verkligen så trygg med att komma till förlossningen på Ryhov. Alla är så trevliga och gulliga. Man blir verkligen väl omhändertagen där!

Nu är jag verkligen jätte trött i hela kroppen och i ögonen. Sparkarna är än så länge hårdast mot mina revben istället för urinblåsan. Det är bara att hålla tummarna för att h*n ligger som h*n ska nu!


Bristningarna blir bara värre och värre.... skulle vilja ta en bild för att visa er men jag vill inte att ni ska få mardrömmar. Ser för¤%ligt ut! =( Helt förstörd på hela magen!!

Försöka tänka possetivt! Snart snart snaaaaart ska jag få sniffa på bebis igen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar