torsdag 16 februari 2012

V 35+0 Idag

Nu kan jag passa på att skriva ner lite medans Leja ligger och kollar på Bumbibjörnarna.

Hade tid hos MVC kl 08.45 i morse. Allt såg bra ut men när Helena (Barnmorskan) skulle känna hur bebisen låg blev hon fundersam. Jag trodde absolut att bebisen hade vänt sig eftersom jag känt sparkar, eller rörelser längst upp. Hon ringde in till förlossningen och vi fick tid direkt eftersom det var så pass lugnt där inne på förmiddagen. Vi åkte in och fick vänta i "bara" 4 timmar!  Förstår inte att man ska behöva vänta så länge för att göra ett snabbt UL?! De hade ju kunnat ge mig den där maskinen så hade jag själv kunnat kolla hur bebisen låg. så svårt kan det väll inte vara? Hungriga och trötta. Svårt att både sitta och stå.

När vi kom in så gjorde de ett UL och bebisen ligger åt fel håll. Hoppas att h*n ska vända på sig så jag slipper en vändning nästa vecka.
23 Feb ska vi in nästa gång för att vända på henne/honom.
Inte konstigt att det känns som om hela innehållet är på väg ut om jag får sånna sparka raka vägen ner..... haha!

Den 29 Feb blir det Ullared. Innan dess får h*n INTE komma.
När vi vart där är du mer än välkommen ut till oss lilla vännen! <3


Mamma, Pappa och storasyster längtar efter att få se dig lilla älskling!

8 kommentarer:

  1. Hej vännen!! Hur är det?? De börjar verkligen närma sig nu=) Kom på att ni har ju lite saker som är mina. Skulle ni kunna plocka ihop dom tror du så kan ja hämta dom någon dag el nått=) Är ju några filmer och den vita kavajen=) Ha det gott nu!!! puss

    SvaraRadera
  2. Men oj... det kommer inte jag ihåg vad det var för filmer? hmm... Man borde skriva upp vad man lånar om man lånar något =/
    Kavajen har jag uppe i garderoben så den ligger i tryggt förvar :)

    Hoppas allt är bra med er och lilla Embla? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha visst glömmer man. det va filmen just my luck och den där svenske med andreas wilson. resten minns jag inte heller=)
      Men om du ville packa ihop det vore hyggligt=)
      Det är bara bra med oss. Jag har ju börjat jobba lite smått nu i Habo så man är ju rätt trött på dagarna=) Å emblan bara växer och växer=) Hur är det med hela eran lilla familj då=) puss

      Radera
    2. Aa du får gärna gå igenom våra filmer om du vill o se om det är något du känner igen. Ingen aning om vad vi har eftersom många fortfarande ligger nerpackat efter flytt o så.

      Skönt att hon växer den lilla =)
      Jo med oss är det bara bra! hoppas att slippa vara gravid mer snart. Har ont och ligger mest på dagarna =/
      Kram

      Radera
    3. Usch den sista tiden är ju inte rolig precis..=( Men det är snart över ska du se. förstår att du är nervös inför torsdag. det hade ja också vart. men dom har ju säkert gjort detta massa med gånger så inget dumt lär ju hända=)
      Till våren sen får vi ta en promenix tycker ja=) Blir skönt i vårvädret och allt=)
      Kom på en film till. number 23 eller va den heter. Den med jim carrey du vet=)
      pöss

      Radera
    4. Ja eftersom jag inte kunnat gå knappt sen i vecka 15 så känner jag nu att ja inte kommer vilja göra annat än att gå ut och gå sen. ska bli alldeles fantastiskt as gött!

      Jag ska försöka gå igenom det så snart som möjligt. Lovar!

      Radera
    5. ahh då bestämmer vi det!!=) är du nerös inför förlossningen då=)

      Radera
    6. Nervös... ja.. kanske mer än vad jag var första gången. Vet ju hur det känns nu. Hade en ganska svår och långdragen förlossning med Leja så jag hoppas att det går bättre denna gången :)

      Radera