onsdag 21 mars 2012

BF idag med propp!

Idag har vi beräknat datum!  :D Och det verkar som om denna lilla bebisen är lika bra på att passa tiden som syrran! ;) Inatt har jag haft jätte svårt att sova. Somnade och vaknade första gången runt 12 tiden... är ju sjuk och helt igentäppt i näsan med så inte så lätt att sova. Förutom det så måste jag upp och kissa jätte ofta.. men runt 4 tiden hände det något. (Kännsliga läsare varnas!) haha...
 Trodde att vattnet gick, tog mig så fort jag kunde till toan och torkade mig... då jag i min förvåning fick se hela papperet helrött av blod. Det droppade blod ner i toan och ni anar inte hur rädd jag blev! Tog en liten stund så kom slemproppen. Den också helt brunröd. Som en bit av en lever.

Ringde förlossningen och de ville att vi skulle komma in för en koll. allt såg bra ut och i bilen på väg in till förlossningen började förvärkarna. Hade värkar var 5-9 min ungifär. Nu när vi kom hem har de avtagit lite men eftersom jag ligger i feber och en jätte jobbig förkyldning gör det mig inte mycket. Ska gå en liten promenad senare i det sköna vädret. Just nu är jag så himla trött eftersom jag sovit så dåligt i natt + att jag som sagt är sjuk.
Antagligen vill bebisen komma ut snart! :)

1 kommentar: