onsdag 28 mars 2012

världens bästa storasyster!

Jag är så otroligt glad och lättad över hur Leja reagerar på lillebror. Jag är inte förvånad för hon har sagt att hon sett fram imot en bebis. Dessutom är hon otroligt snäll och omtänksam person. Det har hon visat tydligt trots att hon är så ung. Det märks också på dagis. När Leja kommer blir alla barn eld & lågor. Fröknarna säger att Leja är verkligen poppis bland barnen.

När lillebror kom hem och Leja fick träffa honom för första gången sprang hon in i tv rummet för att få se honom. Hon var först lite blyg men hon var snabb med att berätta vart han kom ifrån.
"Ut från mammas mage och vi kan titta på honom!"
Sen dess har hon vart vid min sida och hjälpt till. Hon har tillomed torkat bajs! Satt på en ny blöja lagt på täcke och stoppan in nappen när han är ledsen. Hon är först framme när han är ledsen. Varje morgon när jag sitter och ammar brukar hon vakna och med glädje säga
"Jag vill titta på min lillebror! han äter nu" 
Hon är och kommer alltid att vara världens bästa storasyster!! Helt klart.
Leja, jag är verkligen stolt över dig! 

1 kommentar: