onsdag 7 mars 2012

En gravids dröm

Har sedan  igår haft riktiga förvärkar. Det började igår, det gjorde inte ont bara spände och kändes mycket obehagligt.
Idag fick jag en ganska kraftig och efter det några små. Men när jag sedan gick upp så var det som bortblåst. Nu ligger jag i soffan (vilken jag vart tvingad till att göra nästan hela dagen) och nu får jag förvärkar jätte ofta, de börjar göra ont också.

I morgon har jag gått 38 veckor. Känns skönt att tänka att innan månaden är slut är förhoppningsvis våran bebis här hos oss. Känns overkligt.

Hade en knepig dröm inatt.
Jag och min mor var hos min syster Mia. Jag fick ont och gick hem för att lägga mig så mamma kommer några timmar efter med en nyinköpt angel sound.
Hon sa - Frida, Jag och Mia har suttit och lyssnat på bebisens hjärta och det låter inte så bra..... Så lägg dig här så ska vi lyssna.
Jag började undra hur i hela friden dom kunde lyssna på bebisens hjärta när bebisen är här hos mig i MIN mage. Men jag sa inte imot och vi försökte lyssna men den där maskinen funkade inte så jag la ner. Gick ut i köket och hade bebisen bärandes på höften. Jätte söt var den men ingen aning om var det var för nått. Kön alltså.
Ringde ner till MVC för att jag såg att bebisen låg i säte, fick komma ner och barnmorskan såg också att bebis låg i säte så hon ringde till förlossningen och kollade hur dom tyckte vi skulle göra. Hela tiden tänkte jag att allt var så onödigt... bebisen var ju redan ute?! Men jag vågade inte säga det.
 Vi satt i väntrummet så länge och hon kom ut och sa -Förlossningen tyckte att ni skulle komma in och göra ett aktuellt snitt. Gå hem och packa och åk in till förlossningen runt sju-tiden. Ni hinner klart innan Idol börjar. Ni kan sedan sitta och mysa med er nya bebis framför Idol.
Andreas var på jobbet så jag fick ringa efter honom. Sen vaknade jag.

Liiite önskar jag att de var sant. Men jag vill ju helst slippa snitt så jag väntar heldre tills bebis är redo av sig själv :)

2 kommentarer:

  1. ja drömmarna man har som gravid kan verkligen vara lustiga.. men det är otroligt vad fort de gått..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och Andreas tycker det har vart en evighets sedan vi fick reda på att jag var gravid... o sedan vi gjorde UL i vecka 19... känns som nästan ett helt år sedan. förstår inte. Segaste tiden i mitt liv. haha!

      Radera