tisdag 13 mars 2012

vecka 38+5

Igår var vi på MVC igen. Lyssnade, mätte och vägde och allt vad man nu gör. Allt såg bra ut. Hon tyckte dock att jag hade lite för högt blodtryck så jag ska tillbaka nästa vecka igen för att kolla det, bara ifall om att.

Bebisens hjärta ligger runt 40, h*n hade inte fixerat sig vilket jag nästan var helt säker på att h*n hade gjort! Menar det känns ju för tusan som om huvudet ligger mellan benen på mig när jag går, dessutom trycker det på något fruktansvärt när jag ställer mig upp. Men nej, huvudet låg långt upp och var rörligt.

Har hört en töntig myt på nätet om att annanas ska hjälpa till att sätta igång förlossningen. Läste om flera som det hade funkat för jag var tvungen att testa helt enkelt! Skickade ner Andreas till affären igår och åt nästan en hel men tillslut gjorde det ont i munnen... trots detta var det varken vattenavgång eller värkar som satte igång. Bara min vanliga smärta som jag alltid har nattetid. Nej... Jag föredrar nog att ha en mysig stund med killen som jag älskar mest av allt i hela världen istället. Men jag kan endå inte låta bli dom där annanasbitarna.... ifall om att ;)

Leja har vart sjuk heeela helgen lång. Febrig och förkyld. Idag är hon någorlunda pigg men stackarn som ser fram imot dagis kommer missa tre hela dagar. (Ja hon går ju knappt på dagis längre) så dom dagarna hon är där är hon verkligen glad.

På torsdag går jag in i vecka 40! Ska bli så underbart när detta är över!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar